Hírek Amerikai hirek A The New York Times tulajdonosának ősei rabszolgatartók voltak

A The New York Times tulajdonosának ősei rabszolgatartók voltak

A The New York Times című liberális lapot tulajdonló Ochs-Sulzberger-család felmenői között rabszolgatartók is voltak – állította a New York Post című lap hétvégi számának oknyomozó riportja. 

„A helyzet sokkal rosszabb, mint gondoltam volna” – állapította meg Michael Goodwin újságíró, aki a The New York Post mellett a republikánusokhoz közelálló Fox televízió kommentátora is. Az újságíró szerint bizonyítékok vannak arra, hogy a Sulzberger-családban nemcsak rabszolgatartók voltak, hanem sok családtag az amerikai polgárháború idején (1861-1865) a déli konföderációs erőket és a rabszolgatartókat segítette.

Példaként a szerző az Ochs-Sulzberger-család egyik pátriárkáját hozta fel: Adolph Ochsét, aki – mielőtt megvásárolta a The New York Timest – a Chattanooga Times című lap tulajdonosa volt. A lapban 1900-ban olyan vezércikk is megjelent, amely amellett foglalt állást, hogy az Ochs által is támogatott Demokrata Pártnak „talán ki kellene tartania amellett, hogy a négerek ördögi szavazati jogát szeszélyből terjesztették ki”. Hat esztendővel később, a konföderáció elnöke, Jefferson Davis századik születésnapján a lap „nagyszerű déli vezetőnek” titulálta a konföderációs elnököt.

Ochs anyagilag is támogatta két konföderációs tábornok, Robert Lee és Stonewall Jackson emlékművének elkészítését a déli Georgia államban. Később a testvére, George Ochs pedig az 1930-as években – miközben a The New York Timesnál dolgozott -, a Konföderáció Veteránjai Fiainak nevű egyesület New York-i egyletét is vezette.

A New York Post publicistája leszögezte azt is: a család egyik tagjának, Bertha Levy Ochsnak (Adolph Ochs anyjának) legalább öt rabszolgája is volt Mississippi államban. S valószínűleg Bertha unokaöccsének, John Mayernak is volt rabszolgája. „Vajon nem kellene a Timesnak is előbb saját magán kezdenie a konföderációs múlt feltárását?” – fogalmazta kérdésbe az álláspontját a New York Post publicistája.

Forrás: Demokrata